מודל סדר היום


מודל סדר היום

מודל זה טוען כי לתקשורת השפעות מעצבות בשני כיוונים: על סדר היום הפוליטי ועל סדר היום הציבורי. נושאים בסדר היום התקשורתי עולים לראש סדר היום הפוליטי ונידונים במוסדות פוליטיים. גישה זו טוענת כי לאמצעי התקשורת ההמונים השפעה חזקה על הציבור בשל מקומם בתפיסת המציאות וביכולתם לקבוע סדר יום ציבורי. תקשורת יש השפעה על עיצוב השקפת המציאות. ה"שיח הציבורי" מאפשר השתתפות דמוקרטית אמיתית של אזרחים בתהליך הפוליטי, דיון הנערך על ידי האזרחים בינם לבין עצמם ובינם לבין מוסדות השלטון. "מרחב ציבורי" המקום שבו נערך השיח הציבורי, כיום הכוונה היא למדיום השולט שמאפשר לאזרחים לקיים שיח ציבורי - הטלוויזיה והאינטרנט.
הפרסומות הם חלק ממה שעולה יום יום לסדר היום הציבורי . הופך לשיח ציבורי לפעמים נשלחות תלונות בגין פרסומות פוגעניות או לא חינוכיות לנציב תלונות הציבור.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תקציר

תקציר עבודתי עוסקת בפרסום סמוי בתוכניות אוכל .  שאלת המחקר שלי היא באיזה אופן החברות המסחריות מטמיעות את הפרסום הסמוי בתוכניות או...