אסטרטגיית המסר



אסטרטגיית המסר:
אסטרטגיית המסר עוסקת בתוכן המסר, בנייתו, אופן העברתו וכו'... כל אלה אמורים ליצור מסר המופנה לקהל היעד וישיג את יעדי הפרסום. בשלב זה קובעים מה יהיה תוכן המסר? מה בעצם רוצים לומר? באילו טכניקות להשתמש כדי להעביר את המסר בצורה הטובה ביותר? מי יהיו המשתתפים בפרסומת?ועוד. שלב זה הוא שלב חשוב ביותר משום שהוא לב ליבה של הפרסומת והוא כמובן תלוי ומושפע מיתר השלבים במודל.

פניית מסר: הדרך והאופן שבו מעבירים את המסר לקהל היעד. פניית המסר כוללת את כל הרעיונות היצירתיים והטכניקות השונות שאמורות להפנות את המסר בצורה הטובה ביותר, שתעורר את הצרכן לחשיבה, עניין ופעולה. 

בפנית מסר יש 2 צורות מרכזיות: 1. פנייה שכלית  2. פנייה רגשית.
-  פנייה שכלית: בפנייה זאת המסר מופנה אל השכל וההיגיון של הצרכן. בפנייה זו יש ניסיון לשכנע ולהעביר מידע על פעולתו של המסר, מרכיביו, יתרונותיו והתועלת המופקת ממנו. בפניה שכלית מתבססים בעיקר על העברת מידע על המוצר באמצעות הסברים ברורים, הדגמות והוכחות על יעילותו של המוצר. הפניה השכלית מתאימה בעיקר למצבים שבהם לצרכן יש עניין במוצר ונכונות לעבד מידע עליו.

-          פנייה רגשית: בפנייה מסוג זה המסר מופנה אל הרגש של הצרכן. יש נסיון להרשים, ללמד ולשכנע את הצרכן לא דרך השכל אלא באמצעות עוררות רגשית כמו: התפעלות, צחוק, הנאה וכו'... המטרה המרכזית של הפניה הרגשית היא למשוך את הצופה, לעניין אותו, ליצור תדמית ייחודית למוצר ולנסות להתבלט מיתר הפרסומות.

מרכיב חשוב נוסף באסטרטגיית המסר הוא- מי מעביר את המסר?  מי הוא האחראי על העברת המסר בפרסומת? או במילים אחרות , מיהו הדובר בפרסומת.
הדובר הוא הדמות שמעבירה את המסר בפרסומת. היא יכולה להעביר את המסר בפניה שכלית או רגשית. יש 4 צורות מרכזיות או גישות לדובר בפרסומות-
1.      דובר מפורסם
2.      מומחה
3.      לוקח אופייני
4.      מנהל בכיר

פירוט הצרכים המסופקים באמצעות הפרסומות-

1-     הצורך ביוקרה-  הצורך לזכות ביוקרה ובהערכה ולהיות חלק ממעמד גבוה ומכובד. בפרסומת כזו השתמשו בסממנים של עושר ויוקרה וסטאטוס גבוה למשל- בית מפואר, תכשיטים יקירים, מכוניות פאר, בגדים יקרים  דוגמאות- הפרסומת לשוקולד "פררו - רוז'ה" שמציגה בית מפואר, משרת ובעלת הבית, נשף מפואר וכו'..

2-     הצורך בהכוונה(מידע)- הצורך לקבל מידע ולהיות מודרך ולקבל אינפורמציה מדמות סמכותית.   במקרה זה יודגשו מסרים של מידע על המוצר בפנייה שכלית, אל ההיגיון והשכל ושימוש בדמות שהיא מומחית

3-     הצורך בשייכות- הצורך בלהיות חלק ממסגרת חברתית, לנהוג כמקובל ולהרגיש שייך (לא חריג ולא מנודה). פרסומות שיתנו מענה לצורך הזה ידגישו מסרים של משפחה חמה.,ביחד, "כולם כבר קנו מה איתך", בית חם וכו'.


הפרסומות עושות שימוש בצרכים האנושיים כדי לספקם ולהניע את הצופים לפעולה.
אל המסר המילולי והחזותי בפרסומות מצטרף גם השימוש בצבעים.
בחירת הצבעים אינה מקרית, יש לה משמעות והיא חלק מאסטרטגיית המסר של הפרסומת. צבעים שונים נועדו להעביר מסים שונים.

להלן ניתוח הצבעים בפרסומות:

צבעים חמים : אדום, צהוב, כתום וצבעי אדמה. צבעים אלה מתאימים להעברת מסר של תשוקה, תעוזה, מיניות וכו'. הצבע האדום נחשב לצבע המסעיר ביותר, צבע שמסמל אהבה ואנשים נמשכים לצבע האדום   בשל היותו בולט וחם. חברות שיווק משתדלות לשלב את הצבע האדום בלוגו שלהם.

צבעים קרים : כחול, ירוק, תכלת, סגול הם מתאימים להבעת רוגע, רעננות, טריות. מתאימים לפרסום מוצרים שמשקפים ומביעים שלווה, רוגע, טריות וטבעיות, נוחות וביטחון. הצבע הירוק מחובר אל הטבע, משדר ניטרליות ומתאים לפרסומות של מוצרי מזון בעיקר כשהמסר הוא בריאות, טריות ורעננות. צבעים אלה מתאימים גם לפרסומות של משחות שיניים, מסטיקים, פירות וירקות ומרקים.

הצבעים הניטרלים: שחור, לבן, אפור, כסף וצבעים מתכתיים צבעים אלה משמשים להשלמת אווירה ומסתורין. שימוש בצבע אפור, כסף ומתכתי, מעביר מסר של טכנולוגיה מתקדמת, חדשנות והיי-טק. צבעים אלה יופיעו בפרסומות שהמסר שלהם הוא מסר של קדמה, עולם של המחר וכו'. מופיעים בעיקר של מקררים, מוצרי חשמל, מכוניות חדשות וכו'..












אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תקציר

תקציר עבודתי עוסקת בפרסום סמוי בתוכניות אוכל .  שאלת המחקר שלי היא באיזה אופן החברות המסחריות מטמיעות את הפרסום הסמוי בתוכניות או...