פרסומת מסחרית


פרסומת מסחרית
פרסומת היא תעמולה, כלי לשכנוע-הרוצה להשפיע על העדפות , צרכים ודרכי התנהגות. הפרסומת הוא ז'אנר ייחודי המהווה מסר של שכנוע המשוגר ממוען- המפרסם באמצעי התקשורת. זוהי פעולה המתרחשת בין מפרסם שמעוניין למכור מוצר, רעיון או שירות לבין הצרכן הפוטנציאלי. מטרתה להבאת דבר המפרסם לתודעת הציבור על ידי משיכת תשומת לב , הגברת עניין, בניית תדמית, השפעה על העדפות, שינוי עמדות שכנוע והפעלה. . הפרסומת שואבת את תכניה, ערכיה ודרכי ביטויה מן המצוי והמקובל בחברה. יסודה אינו במידע שהיא מוסרת אלא ביסוד השידול והשכנוע בה. המסר הפרסומי שבעזרתו מודיע המוכר על המוצרים המוצעים למכירה הוא תחילתו של תהליך המכירה. 

 מאפייני הפרסומת המסחרית
·         המסר מועבר דרך אמצעי התקשורת
·         העברת המסר באמצעי התקשורת מתבצעת תמורת תשלום
·         המסר מיועד ליותר מנמען אחד ובדרך כלל להמונים
·         המסר מסומן וניתן לזיהוי כפרסומת שבה המפרסם ואו המוצר מוזכרים במפורש (הפסקת פרסומות  מיוחדת הנקראת ברייק
·         פרסומות המשודרות בטלוויזיה הן בדרך כלל קצרות (עד 30 שניות) ומפוקחות על ידי גוף שנועד למנוע פגיעות או עבירות על החוק.
·         "ברייק זהב" הינו כינוי להפסקת פרסומות קצרה במיוחד בזמן צפיית שיא אשר משודרת בה בדרך כלל פרסומת בודדת.
·         המסר הוא מסר של שכנוע
·         הפרסומת - כל פרסומת - נכפית על הנמען. למעשה לא ניתן כלל להצביע על צורך בסיסי של האדם שאותו מיועדת הפרסומת לספק. זהו אם כן ההבדל המהותי בין הפרסומת לבין שאר תחומי התוכן התקשורתי.
·         הפרסומת יותר מניפולטיבית מאשר אינפורמטיבית.
·         הפרסומת פונה ומנצלת רגשות וחולשות.
·         הפרסומת משתמשת ב במוזיקה, בידור, הומור, יוצרת הפתעות , חריגות, פרדוכסים, סיסמאות, הגזמות ועוד.  כדי למשוך תשומת לב

מטרות הפרסומת:
א. אספקת מידע על מושא התקשורת השיווקית (מוצר, מותג, ארגון, אדם וכו')
ב. יצירת אהדה ויחס של העדפה למוצר/מותג/אדם וכו'.
ג. הנעה לפעולה של קהל היעד, הכרוכה לעיתים גם בשינוי הרגלי התנהגות וצריכה.
ד. חיזוק עמדות כדי להבטיח את הנאמנות של קהל היעד.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תקציר

תקציר עבודתי עוסקת בפרסום סמוי בתוכניות אוכל .  שאלת המחקר שלי היא באיזה אופן החברות המסחריות מטמיעות את הפרסום הסמוי בתוכניות או...